המשטרה 'מכילה': מאות מתפרעים בירושלים ותל אביב

    אבי יעקב No Comments on המשטרה 'מכילה': מאות מתפרעים בירושלים ותל אביב

    מאות מפגיני שמאל קיצוני חוסמים כבר שעה את נתיבי איילון צפון בין השלום להלכה כולל הבערת מדורות, חסימה עם סלעים וברזלים. כוח משטרה ממשיך בפינוי המפגינים מכביש איילון באמצעות מכת"ז ופרשים. גם בירושלים התמונה דומה כאשר מאות מועטות משתוללים בסמוך למעון ראש הממשלה

    צילום: דוברות המשטרה
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות מפגיני שמאל קיצוני חוסמים כבר שעה את נתיבי איילון צפון בין השלום להלכה כולל הבערת מדורות, חסימה עם סלעים וברזלים. כוח משטרה ממשיך בפינוי המפגינים מכביש איילון באמצעות מכת"ז ופרשים.

    שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "האחריות לכאוס בנתיבי איילון היא על מערכת אכיפת החוק והמשטרה שאיבדו שליטה מול האנרכיסטים שחוסמים את איילון שוב ושוב ושוב. אין שום סיבה שמצדיקה את האכיפה הבררנית שמתבטאת בהפעלת כוחות גדולים ומעצרים בהפגנות ימין, חרדים, מתנחלים או של העדה האתיופית".

    "לעומת הפגנות השמאל שכוללות הצתת מדורות וחסימת נתיבים מרכזיים ללא שום מענה. זו לא דמוקרטיה!
    וזו בדיוק הסיבה שאנחנו מקדמים את ביצורן של זכויות וחירויות ובראשון את הזכות לשוויון, כי זו הדרך לחזק את הדמוקרטיה הישראלית".

    המחאות מגיעות ברקע הודעת מפקד מחוז תל אביב ניצב עמי אשד שהודיע הערב במסיבת עיתונאים מתוקשרת כי הוא פורש מהארגון: "הועברתי מתפקידי מסיבה פוליטית בגב זקוף וראש מורם אני משלם מחיר אישי כבד מנשוא על הבחירה שלי למנוע מלחמת אחים".

    השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כינס מסיבת עיתונאים בעקבות פרישתו של ניצב אשד ואמר כי חלחול של פוליטיקה לשורות הבכירות במשטרת ישראל – חציית גבול מסוכנת. אשד נכנע לשמאל הישראלי, נבחרנו להוביל שינוי שיוויוני, לא כדי לראות משטרה שמתנהגת שונה למתנחלים וחרדים ונכנעת לפעילי שמאל ומאפשרת להם לפרוע חוק" אמר השר בן גביר.

    גם בדוברות המשטרה מחוז ירושלים מדווחים על תמונת מצב קשה של מחאות קשות בגזרת מחוז ירושלים הערב. גם אצלם, בשעות האחרונות פועלים שוטרי מחוז ירושלים במספר מוקדים של מחאות פראיות ברחבי העיר ובאזור כביש 1.

    באזור רחוב עזה ובית הנשיא בירושלים, פועלים השוטרים לשמירה על הסדר הציבורי בעקבות מחאה ותהלוכה באזור. עד כה עצרה המשטרה שני חשודים בהפרת סדר ותקיפת שוטרים. אחד מהם פרץ בכוח גדר במקום ונעצר, והשני נעצר לאחר שניסה לסכל את מעצרו והטיח שוטרת על הכביש. שני מפרי הסדר נעצרו לחקירה המשטרה.

    באזור מחלף עין חמד בסמוך לכביש 1 מנעו כוחות המשטרה חסימה של ציר התנועה ע״י עשרות מוחים שניסו להפר את הסדר, ונהדפו לצידי הדרך לאחר שניסו לחסום את ציר התנועה, בין היתר ע״י הצתת קרטונים ונסיונות להשליכם לציר וניסיונות להתפרץ לכביש, תוך סיכון חייהם ומשתמשי הדרך, ללא הצלחה כאמור. יודגש כי הציר פתוח לתנועת כלי רכב.

    בתוך כך במהלך מחאה באזור בר אילן בירושלים בסמוך לתווי עבודות הרכבת הקלה, פעלו שוטרים ולוחמי מג״ב לשמירת הסדר במקום. במהלך המחאה מספר מפרי סדר השליכו אבנים ובקבוקים לעבר השוטרים ואף פגעו באחד מהם. המשטרה עצרה עד כה במקום שני חשודים בחשד להתפרעות והפרת הסדר הציבורי והם הועברו לחקירה במשטרה.

    מהשמטרה נמסר כי בכלל המוקדים המשטרה ממשיכה לפעול לשמירת הסדר הציבורי. משטרת ישראל תמשיך לאפשר מחאה לכל אדם בגבולות החוק, אולם לא תאפשר התפרעויות אלימות תקיפות שוטרים והפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק.



    0 תגובות